Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sketchup visualization of statrionery robots
Iutkin, Egor ; Lázna, Tomáš (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
This thesis focuses on building a simple visualization system for a robot manipulator in the software SketchUp. The three-dimensional interface of the software is employed to visualize the movement of a virtual robot under the control of an external application (initially under the control of a real robot), which uses a suite of TCP/IP protocols to track the robot's position. Communication with the project is done via Ruby code using the SketchUp API, and the values of the angles of the individual robot's joints are interpreted in form of a parametric movement of the virtual robot. The client-server-client application is created in C++, C# and Ruby, and the network sockets are used to establish a TCP connection in the local network. In the application, the Ruby plugin, which provides the communication interface, acts as the first client. The C# custom application acts as the second client, called the "control client", which provides a user interface to configure the server connection and set individual joint angles of the virtual robot. Communication between the two clients is facilitated by the C++ TCP server (console application), which retrieves data from the control client and forwards it to the Ruby side.
Vliv reklamy na rozhodování při koupi nemovitostí
Vrlová, Iva ; Lukáč, Michal (oponent) ; Barňák, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem reklamy a marketingových kanálů, které používají realitní agentury na českém realitním trhu. V detailní fázi se jedná o definování jednotlivých druhů reklam a aktérů, kteří vystupují na realitním trhu jak mezi prodejci a nákupčími, tak i mezi zprostředkovateli. Pokud chce realitní agentura aplikovat nebo zvýšit prodejnost pomocí určité reklamy, je úkolem této práce zjistit, na jaké cílové skupiny se má použít určitý druh reklamy.
Sociální potřeby klientů ve vybraných domovech pro seniory
JAKLOVÁ RADOVÁ, Kateřina
Má práce je rozdělena na teoretickou část, kde popisuji vymezení pojmu senior, dále jsem se věnovala stáří a stárnutí, popsala jsem například změny ve stáří. V poslední kapitole se zabývám pojmem potřeby. Zde jsou rozděleny sociální potřeby v souvislosti s kvalitou života ve stáří, je zde uvedena Maslowova pyramida potřeb. Jednotlivé potřeby jsou zde podrobně popsány. Ve druhé části své bakalářské práce uvádím cíl práce, jímž je zmapování naplnění sociálních potřeb klientů ve vybraných domovech pro seniory z jejich pohledu. Jsou zde uvedeny také výzkumné otázky, jak jsou z pohledu klientů sociálních služeb pro seniory naplněny jejich sociální potřeby, jak jsou z pohledu zaměstnanců naplněny sociální potřeby klientů a jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými domovy pro seniory v naplňování sociálních potřeb jejich klientů. V třetí části je uvedena metodika a technika sběru dat, je zde popsaný výzkumný soubor a dále je zmíněná etická stránka výzkumu. V mé bakalářské práci jsem se snažila metodou dotazníků a rozhovorem se zaměstnanci z domovů pro seniory (Domov pro seniory Horní Stropnice, Domov pro seniory České Velenice, Domov pro seniory Český Krumlov) zjistit naplnění sociálních potřeb seniorů v těchto domovech. Výzkumný soubor tvořilo 12 klientů z Domova pro seniory Horní Stropnice, 12 klientů z Domova pro seniory České Velenice a 15 klientů z Domova pro seniory Český Krumlov. Tento počet vyplývá z počtu klientů, kteří byli schopni vyplnit dotazníky. Dále jsem prováděla rozhovor se šesti zaměstnanci z těchto tří domovů pro seniory. Z výsledku mého výzkumu vyplynulo, že ve všech domovech pro seniory, které jsem zkoumala, jsou sociální potřeby klientů naplněny dostatečně. Někteří klienti nejsou spokojeni s ubytováním na vícelůžkovém pokoji. Zarážející jsou odpovědi na otázku, zda mají pocit strachu. Kupodivu jsem zaznamenala více odpovědí, kdy klienti pocit strachu mají a někteří odpovídali, že spíše mají. Dále jsem zjistila, že většina seniorů se stýká s ostatními klienty nebo že alespoň tuto možnost má. Klienti uváděli, že mají možnost o svých problémech a trápeních hovořit se zaměstnanci domova, což vnímám jako pozitivní. Klienti této možnosti velmi často využívají, se zaměstnanci hovoří a také se jim svěřují se svými problémy či starostmi. Potěšující také je, že za většinou klientů dojíždí rodina alespoň jednou týdně, zřídka dojíždí rodina jednou měsíčně a ojediněle jednou ročně. Některé otázky byly zaměřené na přátelství a vztahy mezi klienty. Myslím si, že je přínosné pro klienty, že můžou mít se svými partnery společný pokoj a mohou sdílet se svým partnerem intimní chvíle. Touto prací jsem chtěla pomoci laické veřejnosti nahlédnout do problematiky sociálních potřeb klientů v domovech pro seniory a v praxi by mohla sloužit jako návod pro domovy pro seniory, jež se snaží tyto potřeby naplnit.
Význam prozíravosti (prudentia) pro sociální práci
VALENTOVÁ, Ella
Tato práce se zabývá pochopením významu prozíravosti pro sociální práci. První část vysvětluje pojmy, jako jsou prozíravost, důvody toho, proč je nutné držet se ve svém jednání středu, ale také to, proč je chápána jako spojnice mezi ostatními ctnostmi. Život člověka je utvářen jeho rozhodnutími a k tomu, aby se rozhodoval správně, mu napomáhá vycvičení v oblasti prozíravosti. Hlubší analýzou se zabýval Tomáš Akvinský, který rozdělil prozíravost do integrálních částí, které musí spolupůsobit, aby vznikl dokonalý úkon dané ctnosti. Díky těmto částem lze názorně předvést jejich využitelnost v životě člověka. Druhá část popisuje zavádění integrálních částí do praxe sociální práce. V této části se také nachází kazuistika, která má sloužit jako konkrétní příklad jejich využití v praxi. Sociální pracovník navíc získává zkušenosti na základě prožitých situací, které slouží jako poučení, což může ovlivnit jeho další rozhodování v budoucnosti.
Nemocný a jeho rodina v domácí paliativní péči
SUCHOMELOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se věnuje domácí paliativní péči. Hlavními cíli této práce bylo zjistit oblasti péče, na které se sestry zaměřují v rámci edukace rodinných příslušníků nemocných v domácí paliativní péči. Dále jaké komunikační techniky sestry využívají při komunikaci s nemocnými a rodinnými příslušníky v domácí paliativní péči. Poté poukázat na podíl rodinných příslušníků nemocného na poskytování paliativní domácí péče. A nakonec zjistit, jak vnímají rodinní příslušníci sestru při poskytování domácí paliativní péče nemocnému. V návaznosti na tyto cíle byly stanoveny výzkumné otázky: 1. Na jaké oblasti péče se sestry zaměřují v edukaci rodinných příslušníků nemocných v domácí paliativní péči?; 2. Jaké komunikační techniky sestry využívají při komunikaci s nemocnými v domácí paliativní péči?; 3. Jaké komunikační techniky sestry využívají při komunikaci s rodinnými příslušníky nemocného v domácí paliativní péči?; 4. Jak se podílí rodina nemocného na poskytování paliativní domácí péče?; 5. Jak vnímají rodinní příslušníci sestru při poskytování domácí péče? Výzkumná část bakalářské práce byla zpracována metodami kvalitativního výzkumu. Samotné šetření bylo provedeno technikou polostrukturovaného rozhovoru a dále zúčastněného pozorování. Z analýzy výsledků šetření vznikly odpovědi na výzkumné otázky: 1. Sestry se zaměřují v edukační činnosti rodiny na praktické dovednosti potřebné k zajištění péče o nemocného klienta, konkrétně na polohování, hygienickou péči, výměnu plenkových kalhotek, podání stravy a podání léků.; 2. Při komunikaci s nemocným v domácí hospicové péči sestry využívají verbální komunikační techniky skrze dialog a monolog. Sestry využívají během práce s nemocným klientem i neverbální komunikační techniky, zejména dotek skrze podání ruky, pohlazení a prvky bazální stimulace.; 3. Sestry při komunikaci s rodinnými příslušníky využívají prvky verbální komunikace v podobě dialogu a monologu. Z neverbální složky komunikace sestry nejčastěji využívají dotek, konkrétně podání ruky, objetí či pohlazení.; 4. Rodina se na péči o nemocného podílí věnováním času a na činnostech jako je: polohování, hygienická péče, podání stravy, podání léků, výměna plenkových kalhotek nemocnému 24 hodin denně.; 5. Rodinní příslušníci vnímají sestry pečující o jejich blízké pozitivně. Nacházejí u sester pro sebe i pro nemocného fyzickou i psychickou podporu. Výsledky této práce mohou využít jedinci, kteří se o tuto problematiku zajímají jako informační proud.
Sketchup visualization of statrionery robots
Iutkin, Egor ; Lázna, Tomáš (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
This thesis focuses on building a simple visualization system for a robot manipulator in the software SketchUp. The three-dimensional interface of the software is employed to visualize the movement of a virtual robot under the control of an external application (initially under the control of a real robot), which uses a suite of TCP/IP protocols to track the robot's position. Communication with the project is done via Ruby code using the SketchUp API, and the values of the angles of the individual robot's joints are interpreted in form of a parametric movement of the virtual robot. The client-server-client application is created in C++, C# and Ruby, and the network sockets are used to establish a TCP connection in the local network. In the application, the Ruby plugin, which provides the communication interface, acts as the first client. The C# custom application acts as the second client, called the "control client", which provides a user interface to configure the server connection and set individual joint angles of the virtual robot. Communication between the two clients is facilitated by the C++ TCP server (console application), which retrieves data from the control client and forwards it to the Ruby side.
Násilí klientů páchané na sociálních pracovnících na OSPOD
MARŠÍČKOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce s názvem "Násilí klientů páchané na sociálních pracovnících na OSPOD" je rozdělena na část teoretickou a empirickou, zabývá se problematikou agresivního jednání ze strany klienta k sociálním pracovníkům. Teoretická část bakalářské práce se skládá z šesti kapitol. První kapitola definuje pojem sociálně-právní ochrana dětí, popisuje, kdo je sociální pracovník a vzdělání sociálního pracovníka. Druhá kapitola vymezuje pojmy jako je násilí, agrese, agresivita a hostilita. Třetí a čtvrtá kapitola je věnována násilí a agresi, jaké jsou jejich druhy a formy. Pátá kapitola je zaměřena na příčiny vzniku agresivity. Tato kapitola se dále věnuje předpokladům pro agresivní chování jako například biologické, dědičnost a vliv prostředí. Poslední kapitola se věnuje násilím na pracovišti a sociální práci s agresivním klientem. Také pak rozebírá průběh a důsledky napadení, dále prevenci a pomoc po zážitku napadení agresivním klientem. V empirické části je stanoven hlavní cíl zjistit výskyt agresivního chování klientů docházející na OSPOD. Dílčím cílem je zjistit nejčastější projevy agresivního chování a jaké mají možnosti preventivního opatření před agresivním klientem. Také byly stanoveny tři výzkumné otázky, které vycházejí z výzkumného cíle. První výzkumnou otázkou je snaha odhalit jakými způsoby pracují sociální pracovníci s agresivními klienty, druhá výzkumná otázka zní, jaké jsou nejčastější projevy agresivního chování klientů docházející na OSPOD a třetí výzkumná otázka se ptá, kdo se nejčastěji dopustí násilí na sociálních pracovnících. K dosažení výzkumného cíle bakalářské práce byla stanovena kvalitativní výzkumná strategie. Základní použitou metodou je metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly provedeny s osmi sociálními pracovníky pracující na OSPODu v Kaplici. Pro výběr komunikačních partnerů bylo použito účelového výběru. Rozhovory probíhaly v prostorách OSPODu, a to v kanceláři daného sociálního pracovníka, vždy s jejich souhlasem. Z výsledků rozhovorů, je patrné, že téměř všichni dotazovaní sociální pracovníci se za svou praxi setkali alespoň jednou s agresivním klientem. Většina pracovníků uvedla, že násilného jednání se dopouští především muži. Dále bylo zjištěno, že každý pracovník má určitý přístup, jak jednat s agresivním klientem. V mnoha případech se odpovědi shodovaly. Výsledky ukazují, že nejčastějšími projevy agresivního jednání ze strany klienta je verbální napadení, kde jsou především použity nadávky, výhružky a podobně. Bakalářská práce by mohla sloužit jako podkladový materiál pro sociální pracovníky a studenty sociální práce.
PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY PROCESU TRANSFORMACE ZAŘÍZENÍ SOCIÁLNÍ PÉČE U KLIENTŮ.
KREMLÍKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá psychologickými aspekty a dopady na klienty zařízení sociální služby při procesu transformace. Snaží se poukázat na praktické situace a reakce klientů, kteří transformaci absolvovali. Jak vnímali jednotlivé etapy a s jakými obtížemi se potýkali. První část práce se zabývá popisem jednotlivých etap transformace, bližším seznámením s transformujícím zařízením a specifiky mentálního postižení a psychiatrického onemocnění. Druhá část práce seznamuje s humanistickou psychologií a jejími představiteli. Třetí část je praktická. Poukazuje na konkrétní situace, které se objevily v jednotlivých etapách a uvádí konkrétní postupy při jejich řešení. Kapitola Diskuze poukazuje na konkrétní situace, které klienti zažili. Přístup a řešení, které byly použity v těchto situacích, vycházejí z humanistické psychologie a opírají se o teorie C. R. Rogerse a A. H. Maslowa.
Vliv reklamy na rozhodování při koupi nemovitostí
Vrlová, Iva ; Lukáč, Michal (oponent) ; Barňák, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem reklamy a marketingových kanálů, které používají realitní agentury na českém realitním trhu. V detailní fázi se jedná o definování jednotlivých druhů reklam a aktérů, kteří vystupují na realitním trhu jak mezi prodejci a nákupčími, tak i mezi zprostředkovateli. Pokud chce realitní agentura aplikovat nebo zvýšit prodejnost pomocí určité reklamy, je úkolem této práce zjistit, na jaké cílové skupiny se má použít určitý druh reklamy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.